Otwarcie pracowni tabletowo-laptopowej TabLab
W dniu 18 grudnia 2024 r. w Szkole Podstawowej im. Mieszka I w Drzonowie odbyło się otwarcie nowo powstałej pracowni tabletowo-laptopowej o nazwie TabLab.
Pracownia wyposażona jest w 25 tabletów i 10 laptopów, ponadto zestaw grupowy Ozobotów do nauki programowania przez uczniów klas I-III oraz przedszkolaków. Wyposażenie to pozwala na korzystanie ze sprzętu zarówno w pracowni, jak i przeniesienie go do innej sali i wykorzystanie przez innego nauczyciela przedmiotu. Podczas otwarcia najmłodsi uczniowie zaprezentowali społeczności szkoły oraz zaproszonym gościom i rodzicom przygotowaną makietę z trasami dla robotów, poruszających się po terenie naszej gminy. Zaprezentowano również roboty utworzone z zestawów Lego Education i mBot przez uczniów klas IV-VIII na innych kołach rozwijających zainteresowania uczniów, prowadzonych przez Panią Katarzynę Piastowicz i Pana Tomasza Kukułę.
W ramach realizacji zajęć koła rozwijającego zainteresowania uczniów MegaMisja drugo i trzecioklasiści wzięli aktywny udział w realizacji projektu matematyczno-informatycznego z wykorzystaniem OZOBOTÓW.
Podczas warsztatów projektowych uczniowie nauczyli się:
- wykorzystywać aplikację Google Maps do wyznaczania tras podróży różnymi środkami transportu,
- obliczać ilość kilometrów do pokonania wyznaczonych odległości między miejscowościami oraz poznali ścieżki rowerowe na terenie naszej gminy,
- wyszukiwać informacje i poznali historię wszystkich miejscowości gminy Kołobrzeg,
- programować Ozobota,
- wykonać makietę wraz z trasami podróży Ozobota.
Praca z Ozobotami nauczyła ich wielu cennych umiejętności i koncepcji, które mają zastosowanie nie tylko w edukacji technologicznej, ale również w codziennym życiu. Przede wszystkim, Ozoboty wprowadziły ich w świat programowania w przystępny i interaktywny sposób, ucząc logicznego myślenia i rozwiązywania problemów.
Dzięki nim mogli zrozumieć podstawowe zasady kodowania, takie jak sekwencjonowanie czy iteracja (powtarzanie), poprzez użycie kolorowych kodów i prostych poleceń.
Ponadto, dzięki pracy z Ozobotami rozwinęli umiejętności pracy zespołowej
i komunikacji, ponieważ często wymagała współpracy w grupie, aby osiągnąć zamierzony cel. Wreszcie, Ozoboty inspirowały w nich kreatywność, zachęcając do eksperymentowania z różnymi ścieżkami i komendami, co może prowadzić do innowacyjnych rozwiązań i pomysłów.
Tekst i zdjęcia: nauczyciel edukacji informatycznej Anna Stefaniak-Dołęgowska.